Sep 8, 2015

mimpi terbang

gua tak pasti sebelum ni gua ada cerita tentang mimpi gua terbang atau tak. mungkin kali ni gua nak cerita tentang itu.

gua ada beberapa mimpi yang konsisten, dan biasanya gua akan ingat mimpi tu. tapi satu mimpi yang sangat konsisten sehingga sekarang ialah mimpi terbang. gua tak mampu nak cerita secara terperinci sebab gua mimpi terbang sejak gua di sekolah menengah (kalau tak silap). mimpi tu datang ikut suka hati dia, dan setiap kali gua mimpi terbang, mesti jalan cerita berkait dengan mimpi terbang sebelumnya. lu tak rasa pelik ke, gua mula mula terbang dalam mimpi terbang pertama, gua rasa takut. gua rasa diri gua yang sebenar, biasanya mimpi kan gua tengok diri gua, tapi mimpi terbang ni, gua jadi diri gua sendiri. mulalah episod pertama mimpi terbang gua sehingga beberapa bulan atau tahun gua pun dah lupa, gua mimpi terbang yang sama, rasa takut yang sama, dan kadang kadang sampai berpeluh bila gua terjaga.

tahun demi tahun, gua alami mimpi yang sama. sehingga satu tahap, gua dapat kawal apungan gua di udara. kemudian mimpi mimpi seterusnya gua cuba elak untuk berada di udara terlalu lama, bila gua rasa nak terbang baru gua terbang. paling lawak gua ngorat awek dalam pasaraya, tapi gua tanak cerita tentang tu. cuma malam tadi, gua diapit oleh dua orang selepas gua secara umumnya terbang di dalam hospital (memang silap gua).

jadi, gua tanya "lu pahal?", dua orang tu kata "ikut kami." dan selepas gua dapat rasa diorang ni nak kumpul superhero untuk niat yang... tak baik kot, jadi gua nak dilepaskan. oleh sebab diorang berkeras, gua pun terbang dan sorang ni jatuh, lepas tu mata dia berubah menjadi hitam dengan lagak marahnya. sorang lagi pula, gua turunkan dia baik baik. gua dapat rasa sebenarnya diorang ni pun ada kuasa yang gua pun tak tahu apa. akhirnya gua terbang tinggalkan diorang.

lu rasa episod seterusnya apa? sebab gua cuak ni.

No comments:

Post a Comment

sedia memberi ulasan ?