bonsai

    
Hujung minggu ni gua dapat job siram pokok. Lu boleh gelakan gua tapi pokok yang gua siram ni harganya beribu. Awalnya gua pelik, kenapa istimewa sangat pokok ni, jadi gua pun bual bual dengan tuan punya pokok ni tentang keistimewaanya. Sambil sambil dia ajar gua cara menyiram, dia cerita tentang pertandingan bonsai dan dia pernahlah jugak dapat habuan daripada apa yang dia usahakan tu.

Selama gua hidup selama 22 tahun, baru gua tahu bonsai bukan pokok tapi satu landskap mini yang digubah mengikut minat. Jadi gua rasa banyak lagi yang gua tak tahu tentang bonsai dan sekarang gua fikir, gua perlu jalankan tugas menyiram gua dengan penuh dedikasi sebab kalau pokok tu mati, gua pun mati nanti.

Teringat akan ibu. Tapi ibu suka orkid :)

Comments

entri yang popular

tak boleh

cubit pipi kau

Stop

faham tak