jika aku bebas

    
"sibuk gila semester ni." jika gua lemparkan pada orang yang di luar sana, pasti gua akan dicemuh dan dilabel sebagai tidak adil. kerana gua bukan daripada kursus kritikal yang jarang jarang manusia dimuka bumi ni dapat. jadi gua senyap.

sebenarnya kalau gua cerita, memang sibuk gua takda lah sesibuk manusia yang sibuk dengan dunia. mungkin dahulu gua bebas, masih mengekalkan keganasan dalam membina ayat ayat yang membunuh ramai pengintip yang berpura pura mengenal dunia. tapi gua kesal dengan kebebasan gua sebab selalunya gua akan emo sorang sorang sebab takda kawan.

but who cares right. it is better to have no friends than having friends who aren't understanding. well, there will be many perspectives arise from this. and there will be, kalau nak cakap depan depan lah tak perlu blog. yes, but you have to realize that you are too sensitive to be reprimanded.

jadi bila gua kenal bebas itu apa, gua yakin itulah diri gua. tapi sekarang gua perlukan jika untuk bebas. gua dah mula rasa diikat oleh dunia, yang didalamnya penuh dengan manusia manusia yang bajet pro. takpe, dulu gua pernah bajet pro jugak, sekarang mungkin gua kena rasa macam mana rasanya bila berhadapan dengan orang yang bajet pro. semua ada bahagian masing masing bukan? jadi gua rasa gua kena keluar jugak mengembara. cuma gua perlukan masa.

jadi kalau ada apa apa tegurlah gua. jangan risau, gua tak sesensitif lu. 

Comments

entri yang popular

tak boleh

cubit pipi kau

Stop

faham tak