May 31, 2014

sedikit buah buah kata

kalau aku bukukan minda aku,
di dalamnya pasti terselit beberapa tahap,
tahap di mana aku baru dilahirkan,
tahap di mana aku baru melihat dunia,
tahap di mana aku baru mengenal erti dosa pahala,
tahap di mana aku mula menanam benci tehadap manusia,
tahap di mana aku mula melangkah ke alam dewasa yang akhirnya,
aku di sini, menulis melukis dengan rasa bangga.


sebab nak bagi semua terasa. haha

May 29, 2014

you wish

I am the one
who cares what people say
who listens by looking
who lowers his gaze to listen
who understands by observing
who speaks with anger.

so I am sorry if you cannot be me
because you cares what is less important
who listens to all jokes and stories
who sees without thinking
who understand before observing
who speaks with me, brainless.


I do always realize that I have done wrong, and I hope you do so,
yet you consider yourself excellent in everything you barely know,
so I am sorry because you will never be me,
because now I understand that I have done wrong more than you do.

but I am still winning.

May 27, 2014

hati yang terseksa


atau hati yang penuh dengan luka kecil,
apabila ia terbuka, lalu ia bersuara,
yang gua belajar, luka akan sembuh,
jadi gua biar, tapi ia terus berdarah.

apacerita?

May 21, 2014

jika aku bebas

"sibuk gila semester ni." jika gua lemparkan pada orang yang di luar sana, pasti gua akan dicemuh dan dilabel sebagai tidak adil. kerana gua bukan daripada kursus kritikal yang jarang jarang manusia dimuka bumi ni dapat. jadi gua senyap.

sebenarnya kalau gua cerita, memang sibuk gua takda lah sesibuk manusia yang sibuk dengan dunia. mungkin dahulu gua bebas, masih mengekalkan keganasan dalam membina ayat ayat yang membunuh ramai pengintip yang berpura pura mengenal dunia. tapi gua kesal dengan kebebasan gua sebab selalunya gua akan emo sorang sorang sebab takda kawan.

but who cares right. it is better to have no friends than having friends who aren't understanding. well, there will be many perspectives arise from this. and there will be, kalau nak cakap depan depan lah tak perlu blog. yes, but you have to realize that you are too sensitive to be reprimanded.

jadi bila gua kenal bebas itu apa, gua yakin itulah diri gua. tapi sekarang gua perlukan jika untuk bebas. gua dah mula rasa diikat oleh dunia, yang didalamnya penuh dengan manusia manusia yang bajet pro. takpe, dulu gua pernah bajet pro jugak, sekarang mungkin gua kena rasa macam mana rasanya bila berhadapan dengan orang yang bajet pro. semua ada bahagian masing masing bukan? jadi gua rasa gua kena keluar jugak mengembara. cuma gua perlukan masa.

jadi kalau ada apa apa tegurlah gua. jangan risau, gua tak sesensitif lu. 

May 18, 2014

just a little argument with myself

sometimes I don't know whether I should be mad to someone who made me mad, or I am just mad to myself because I don't understand them. but what ever it is, being mad is not the best part in me.

walaupun gua rasa diri gua ni jahat. gua ada inisiatif nak jadi baik. itu je.

May 17, 2014

when I think about it

people do change other people, and they hate each other. if I'd have a chance to curse, I'd do to those those hearts that have been soaked with hatred and anger.

gua cuma jadi diri gua, diri gua yang lu tak perlu tahu dari mana asalnya. lu bajet tahu gua apa bila gua cerita pasal gua, tapi lu tahu ke apa yang gua cerita tu seratus peratus gua? lainlah kalau lu memang member yang boleh gua percaya.

jadi lebih baik lu jangan kata gua tu gua ni sebelum lu rasa kaki gua.

kikis kuku

bila kau rasa dosa itu biasa,
kau akan lupa apa itu pahala.

cuba kau kikis kuku kau lama lama. rasa apa?

May 16, 2014

kekal garang

when I thought people are right.
"be cool why so mad all the time?"

I do care.
till I tried to be sensible.
but what did I get is,
a colorful box, with nothing inside.

I should have been mad all the time.

May 8, 2014

umur terakhir digelar bujang

jika gua anggarkan berat bumi itu sebagai batu besar dan nilai keluarga sebagai bola,
pasti gua kata bola itu lebih berat dari batu besar.
tapi perasaan sebagai adik kepada kakak yang banyak membantu,
kakak yang sekarang ni mencapai umur yang terakhir digelar bujang,
inshaAllah,
bahagia gua, takan tergambar walaupun gua selfie diri gua bila tengah bahagia.


selamat hari jadi kakak :)