Mar 8, 2014

senangnya bersangka baik

dalam dunia ni apa apa yang kita lakukan semua kembali kepada apa apa yang kita lakukan. maksudnya apa yang gua buat tu sebenarnya perlakuan gua dengan Tuhan. tak faham? OK gua bagi contoh, kalau gua buat jahat dengan lu, maksudnya gua buat jahat juga dengan Tuhan. Tuhan gua judge gua walaupun secara zahirnya gua bukan berurusan dengan Dia.


tapi yang lebih serabut sekali, apabila gua buat baik dengan lu, tapi hati gua ada unsur jahat terhadap lu. peh, ini dalam bro. lu kena faham ni betul betul. gua bagi contoh yang lebih ekstrim lagi, kalau gua buat baik dengan lu, dalam hati lu bising puji pasal kebaikan gua, padahal dalam hati gua diam diam dia ada prasangka buruk, jadi gua masih berdosa dengan Tuhan. tahap ekstrim contoh ni baru mencapai tahap cukup cukup makan. belum lagi masuk bab interaksi di laman sesawang dan sebagainya. jangan keliru dengan talam dua muka! ini soal lintasan hati, perasaan dan pandangan kau yang datangnya daripada syaiton.

tapi walauapa pun tambahbaik diri dengan apa apa yang kita rasa baik di sisi Tuhan.

gua slow slow ingat balik apa yang gua lupa tentang diri gua, yang pasti memberi manfaat semula pada diri gua bila bosan bosan gua scroll balik blog gua, sekurang kurangnya ada benda yang bermanfaat yang gua boleh ambil atau mungkin bermanfaat untuk pembaca.

Cis, bajet macam ada orang baca!

3 comments:

  1. kurrr semangat.. terkejut gua beb,, tetiba ada sebiji mata bergerak-gerak.. haha...! apapun, sentiasalah husnuzon... =)

    ReplyDelete
  2. Creepy eyes... Haha.. Extreme post

    ReplyDelete

sedia memberi ulasan ?