ini basi

kenapa kita mengharapkan sesuatu yang boleh memuaskan diri kita? kerana kepuasan itu datangnya dari apa yang kita fikirkan. aku ada dua yang sering mengganggu perjalanan hidup aku. hidup yang aku rasa lebih baik asalnya aku pegang dengan kata kata engkau yang boleh membangkitkan semangat aku. tapi, kesedaran itu lebih tinggi nilainya, untuk aku teruskan perjalanan ni.

aku akan terus tertipu dengan engkau, kerana engkau masih memegang sesuatu yang aku punya. dan itu hanya akan aku singkap, setelah engkau sedar. atau engkau takan sedaar tentang itu. jadi, aku tak tahu apa yang engkau nak, dan kenapa engkau pendamkan semuanya, jadi aku mainkan lagi kata kata yang kau dodoikan pada akhir pertemuan aku dan engkau. dan aku sudah penat dengan kemahuan aku dan penipuan engkau. ya Allah, aku masih mahu kembali semula ke selekoh, pertemuan antara tangis dan dosa, dan tinggalkan manisnya dosa.

silap aku selama ni, silap aku. maafkan aku ya Allah.

Comments