I just don't

"pergi berkawan lah. kau tak boleh nak kawan dengan orang yang sepadan dengan kau. sampai bila kau nak hidup sorang. belajar berkawan." - Berskala (2011)

hampir semua pernah rasa kejutan budaya, yang mana kau sebenarnya di dunia yang sama, cuma keadaan yang berbeza. kau perlukan satu cerita untuk dibina, untuk diceritakan kembali pada masa yang sama. tetapi aku hairan, kenapa sesetengah manusia gila, gila dengan apa yang dia ada, always strut dengan apa yang dia ada. pernah rasa?

aku jugak sama tiada beza, cuma aku menghormati kau punya gila, dan sepatutnya kau lakukan benda yang sama. kalau kau kata itu pendapat aku untuk racun minda kau, cuba kau buka kamus cari perkataan hormat dan cuba kau baca. aku tak minta kau mesti ada apa yang aku ada, bodohnya. cuma ada sesetengah benda, perlu sama ada dalam semua manusia. perlu jadikan tauladan untuk bermesra, bukan larikan diri bersama kawan lama. dude, we are not even best friends yet, why should you have to be merajuk tak tentu hala?

grow up human, friends do need each other for reason, don't misunderstand this is a whole, while best friends doesn't. you can choose to be forever friends, or forever best friends. so don't be a fool alright?


but you know something, there will be no best friends, but firstly being friends :)

Comments