Posts

Showing posts from May, 2013

protecting ocean

the nature has turned upside down.
they speak violently; the causes.
they hesitate to give us fresh air.
they are holding grudges; waiting.
for the moment they can vanish all human being.

tic tac toe in the sea floor, dance and act stupid. fishes all around you and made you stunned, colors of corals and species we just have spoken but never get to see them in wild. those are things I won't forget for the whole of my life, even it has passed or in future. because the experiences that you can't never achieve until u get underwater.

guys, let's make a short trip and have a fun dive together next time :-)

unspoken world


being a leader is not only to ask people to do work, but showing them how the work is done. finally, I could take a long breath when I reached at the Long Beach, Perhentian. I can't believe I could make this happen, and for sure thanks to Serena. this mightn't be this fun without her.

most of the time, when we found something beautiful and exciting, we could shout them out loud like crazy. but divers couldn't do that underwater, so we dance and do some stupid signs. we can't even laugh out loud. so we keep and expressed those feeling when we get out from water. and that feelings, would never end.

dive in unspoken world, curiosity and an endless journey we have.

masterpiece of powerful mind

humans can do almost unexpected things. because they have Akal(Mind). but do you ever realize how powerful the Aqal is? have you ever noticed that most of the things you are doing by now are the things that people before you had done. let's see one of the simple example I learnt from somewhere in the earth, that might sparks your idea how powerful Akal is.

"Boeing 747 is one of the biggest commercial plane, instead of the new one called Airbus 380, which often called Super Jumbo Jet, wire of 400km for each plane and the electricity needed equals to generate electricity of 400 houses. Boeing 747, bearing 4 gas turbine engines(2 for each side of wings) with 4 tanks of kerosene fuel(Jet A1 fuel) EACH with maximum capacity of 228,990 L (equals to capacity of 5500 units of an oil lorry tanker). An engine of Boeing 747 has 32 blades of chrome coated which one of the blade equals to a price of Proton wira, and overall total of blades for one plane is 128 blades. Boeing 747's maximum takeoff weight 333,400 kg (330 tons) can reach a maximum flying height up to 13 km from sea level."

imagine how powerful human's mind are? 4 engines of a Boeing 747 can lift up such a huge mass of objects that flies up to 13 km. there is no one pulling it down to land, nor pushing it up to fly. we don't talk about the higher inventions ever made such as International Space Station(ISS), Airspace Shuttle, and other incredible objects created by human, which is beyond my knowlegde to talk about that. and all those things created by using only with the Akal that you don't know where it is, in the body it is just exist and you can feel it.

and the most powerful things is not those things we see, but it should be the fundamental part for those inventions that is Akal, which has been created by the Almighty, Allah.

Love Nature

some people wonder how much do I love nature?
I don't answer.
how far would you go for this?
I don't answer.
did you just say it?
so I answer, if one day God would give a chance for animals to raise and vanish human, you can't run away from that situation. I do use plastics and some other non-biodegradable waste, only on certain occasion. you can't stand alone trying to stop something that has been commercially used. so, why when you are able to minimize the usage of those things, you neglect it.


because nature was created to serve human.

wondering future

lepasan spm, asasi dan matrik selalu fikir aku nak pilih apa, dan bila peluang pertama datang rasa gelabah nak buat keputusan. aku pun pernah rasa, jadi rasa semangat untuk berkongsi apa yang aku dah lalui.

pada aku, paling penting sekali adalah minat, ada orang dia pun tak tahu apa yang dia minat. aku cadangkan pergi tengok tv, dan nilai sendiri mana satu siaran yang kau paling suka, atau perkara yang kau rasa paling kau rasa ingin tahu sangat dalam hidup kau.

kemampuan pun satu aspek yang aku rasa penting sebab korang tahu kemampuan korang kat mana jadi korang jangan letakkan diri korang terlalu tinggi dan terlalu rendah, banyak sebenarnya bidang yang korang boleh pergi. doktor, dentist dan seangkatan dengannya, aku tahu minda korang dah ditetapkan dan dibasuh dengan idea yang profesion macam tu yang perlu korang kejar. tak salah, tapi kalau korang rasa korang mampu korang boleh teruskan.

garis masa hidup aku, sebenarnya aku bersyukur sebab apa yang aku pilih tak dapat. aku tahu aku letakkan diri aku terlalu tinggi dan tak ambil kira tahap kemampuan (atau di sini lebih enak ditukar dengan tahap kemalasan) aku tak sama dengan apa yang aku pilih.

jadi Tuhan telah beri aku pilihan yang aku sendiri tak mampu nak terima pada awalnya, tapi bila aku dah lalui semuanya baru aku tahu, yang minat dan kemampuan sebenarnya benda yang sangat penting. jadi apapun yang korang pilih sebenarnya kehadapankan dua perkara ini, dan apapun keputusan yang keluar nanti sekurang kurangnya korang dah boleh kesipkan minat dari awal tentang kursus yang korang akan amik nanti.

semoga berjaya :-)

kecelaruan semasa

Kadang kadang aku boleh rasa sedih sampai aku boleh menangis.
Kadang kadang aku boleh melebih sampai buat orang menyampah dengan aku.
Kadang kadang aku boleh marah dan buat apa je asal aku boleh lepaskan rasa marah aku.
 


Jadi kadang kadang,
Kau kata aku ini. Kau kata aku itu.

Sebenarnya aku pun tak faham dengan diri aku :'(

crush

my reaction for every respond she gave to me


but I know she never cares :-)

dalam agama

bertegang urat itu biasa,
ulama dahulu pun sama,
zaman Sahabat sekalipun ada,
tetapi tak lama.

kerana apa,
kerana mereka tahu apa itu agama,
bagaimana cara agama itu sempurna,
untuk diamalkan dalam kesemua perkara.

tetapi kita,
baru tahu satu dua,
cerita bagaikan tahu semua,
menghukum orang yang seperti tiada apa.

sebenarnya,
dalam berkata kata,
mungkin kita lupa,
yang sebenarnya kita pun sama.

jadi apa,
boleh sebenarnya kita bersuara,
tetapi dengan caranya,
bagaimana?
dengan cara mereka yang telah berjaya.

tak tahulah kalau kau selalu buka risalah lama,
atau Google sahaja untuk belajar agama,
atau malas bertanya,
atau mungkin,
bertanya kepada guru yang disukai sahaja,
dalam statistik, itu bias namanya.

sebab itu aku tiada bergantung pada apa apa,
dalam parti ini atau persatuan sini dan sana,
tiada percaya akan satu pun di dalam laman maya, 
kerana aku sudah tahu dengan jelas kesemuanya,
yang perlu kita ikut adalah dengan cara yang sama,
iaitu dengan cara mereka yang telah berjaya.

"ah kau pun sama, takda apa apa."
sebenarnya ada,
tetapi kalau aku cerita,
kau pun takan mampu melakukannya.

jadi jangan marah kalau aku kata,
kau tak tahu apa apa.



jadi, mereka itu siapa sebenarnya?
mereka ialah yang telah dijanjikan oleh-Nya,