hidangan masa hadapan

    

berbicara tentang satu peristiwa yang mana suatu ketika dahulu kau sendiri yang memilih hidup kau sendiri pada masa hadapan. apa yang kau berdiri sekarang ialah apa keputusan yang kau bulatkan. menilai sesuatu sendiri bukannya salah tetapi mendiskripsi penilaian sendiri yang menjadi masalah. aku kecilkan perkara ini dalam diri aku yang memang sesuai dengan diri aku yang mana berdirinya aku tak setinggi berdirinya pendirian aku sendiri. tetapi aku juga memilih sesuatu untuk diketengahkan kepada umum yang mana kesinambungan penilaian dan perspektif bukannya perlu dirumus secara jelas tetapi sesuatu apabila aku atau kau tak pasti dengan kedudukan sesuatu itu, elok disimpan rapi untuk rujukan. berdiam lebih baik bukan?

orang kata semalam itu sejarah, hari ini hadiah dan esok sesuatu yang misteri akan berlaku.

Comments

entri yang popular

tak boleh

cubit pipi kau

Stop

faham tak