story

unknown atok : so when u go back to school?
me : i have already finished my school time hehe *pandai pule atok ni speaking
unknown atok : oh ya ya i forgot. biasalah nak rapat dengan orang muda kena memahami mereka *sambil gelak kecil
me : betul tu tok *smiling

aku baru kenal pakcik ni sejak tiba tiba dia suruh aku ta'lim hehe.

"..yelah kita bercakap tentang cahaya dengan cahaya memang susah, tapi kita tak salahkan mereka sebab mereka tak tahu dan tak selami sendiri.." cikgu Zaid.

"..ramai kata, saya dah berdakwah melalui ceramah di masjid, di radio, di televisyen. tapi semua ke remaja remaja (yang melepak kat Mall, merempit, dll) tengok siaran yang berunsur agama? dengar stesen radio berunsur agama? pergi ke masjid dengar ceramah? jadi nak tanak kita kena jalankan usaha dakwah macam cara Nabi SAW.." cikgu Zaid

rindu cikgu Zaid :)

Comments

  1. wow! great. miss da old moment, dgr tazkirah kat surau.. keep it on arif!!!

    ReplyDelete
  2. bgus2.... alhamdulillah.. gua sokong ko la.. haaha

    ReplyDelete
  3. sometimes logic is needed to conclude all the thing after we have felt it, doesn't it? :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sedia memberi ulasan ?